کارتان را آغاز کنید، توانایی انجامش بدنبال می آید. (کوروش کبیر)
خوش آمدید - امروز : سه شنبه ۲۸ دی ۱۳۹۵
خانه » لینک باکس مطالب » ۵ راز برای ساده سازی لاغری
۵ راز برای ساده سازی لاغری

۵ راز برای ساده سازی لاغری

ممکن نیست برای همیشه در یک برنامه رژیمی بمانیم. پس شاید بهتر باشد به جای اینکه در یک رژیم غدایی بمانیم، سبک زندگی مان را تغییر دهیم. چگونه بدون رژیم سخت لاغر شومشما مصمم به کاهش وزن هستید، پس یک رژیم غذایی را شروع می کنید و چند کیلویی هم وزن کم می کنید، ولی به محض آنکه از آن برنامه خارج می شوید، دوباره آن وزن رفته، باز می گردد. اگر چنین مشکلی دارید، بدانید که تنها نیستید و افراد زیادی هستند که چنین مشکلی دارند. بیایید با این مشکل روبرو شویم، ممکن نیست برای همیشه در یک برنامه رژیمی بمانیم. …

ممکن نیست برای همیشه در یک برنامه رژیمی بمانیم. پس شاید بهتر باشد به جای اینکه در یک رژیم غدایی بمانیم، سبک زندگی مان را تغییر دهیم.

شما مصمم به کاهش وزن هستید، پس یک رژیم غذایی را شروع می کنید و چند کیلویی هم وزن کم می کنید، ولی به محض آنکه از آن برنامه خارج می شوید، دوباره آن وزن رفته، باز می گردد. اگر چنین مشکلی دارید، بدانید که تنها نیستید و افراد زیادی هستند که چنین مشکلی دارند.بیایید با این مشکل روبرو شویم، ممکن نیست برای همیشه در یک برنامه رژیمی بمانیم. پس شاید بهتر باشد به جای اینکه در یک رژیم غدایی بمانیم، سبک زندگی مان را تغییر دهیم.

۱٫ هرگز در زمان تماشای تلویزیون چیزی نخورید

شما از سرکار به خانه آمدید، شام درست می کنید و در حالی که از خوردن غذایتان لذت می برید، تلویزیون هم تماشا می کنید. این کار باعث افزایش وزنتان می شود، زیرا تا وقتی که حرکتی ندارید، کم کم می خورید و بدون آنکه بدانید چه مقدار خورده اید، ادامه می دهید! به همین دلیل این قانون را گذاشته ایم که در زمانی که غذا می خورید، نباید با تلویزیون، تبلت، گوشی های هوشمند و کامپیوتر سرگرم باشید.پس شما متمرکز روی غذایتان خواهید بود و کمتر احتمال پرخوری وجود دارد.قانون دیگری که پیشنهاد می کنیم این است که، وقتی دارید ورزش می کنید، تلویزیون نگاه کنید. به عبارت دیگر اگر شما نیم ساعت پیاده روی می کنید، می توانید نیم ساعت هم تلویزیون ببینید. این مسئله به شما کمک می کند تا کمتر بنشینید و بیشتر حرکت کنید.

 

۲٫ اکثر اوقات غذای طبیعی بخورید

وزوزهایی در گوشتان می شنوید که به شما می گوید، غذای بیشتری بخورید. اشکالی ندارد، اما لطفا غذاهای طبیعی بخورید. غذاهای طبیعی برای شما و خانواده تان سالم تر است. غذاهای طبیعی شامل میوه های تازه، سبزیجات، ماهی و گوشت که با توضیحات کامل مواد مغذی شان بسته بندی شده است.از سوی دیگر، غذاهای فرآوری شده ( هر غذایی که به نحوی از شکل طبیعی خود خارج شده است) مواد مغذی سالم کمتری دارند و می توانند با چربی، شکر، کالری بیشتر و یا نمک همراه شده باشند. غذاهای فرآوری شده، شامل غذاهای بسته بندی شده، یخ زده و یا فست فود می باشد.ما به شما محدود کردن استفاده از غذاهای فرآوری شده و پرکردن برنامه غذایی تان با غذاهای طبیعی را تا مقدار ممکن، پیشنهاد می کنیم. اگر شما به استفاده از مواد غذایی آماده عادت دارید، آنهایی را انتخاب کنید که کمترین تنوع در مواد اولیه را دارند، برچسب تغذیه ای آنها را بررسی کنید تا مطمئن شوید که به آن شکر، نمک، چربی و یا کالری اضافه نشده است.

۳٫ اهداف واقع بینانه ای را که شما در همین لحظه می توانید به آنها پایبند شوید، برای خود تعیین کنید

بیشتر مردم وقتی که یک برنامه کاهش وزن را شروع می کنند، فقط نتیجه را در نظر می گیرند. مثلا اینکه “من ۱۰ کیلو وزن کم می کنم”. اگرچه این هدف کمک کننده است، اما تاثیر تعیین برنامه اجرایی را ندارد. برنامه اجرایی روی یک پروسه و یا عمل متمرکز می شود، مثل اینکه ” من ۳ دقیقه در روز پیاده روی می کنم” یا ” من روزی ۴ وعده سبزیجات می خورم”. وقتی برنامه کاهش وزن شروع می شود، داشتن برنامه اجرایی حیاتی است. زیرا برنامه اجرایی قدمهای لازم برای رسیدن به نتیجه را مشخص می کند. همانطور که هدف خود را تعیین کردید، در مورد کارهایی که باید در این مسیر انجام دهید، هم فکر کنید و آنها را در یک دفتر بنویسید. مثلا اینکه ” هر روز صبح صبحانه می ��ورم” یا ” به جای آسانسور از پله استفاده می کنم”. برنامه اجرایی مانند آنچه گفته شد، به شما در تنظیم یک رژیم غذایی برای رسیدن به موفقیت کمک خواهد کرد.

۴٫ رستوران رفتن زیاد را متوقف کنید

بیرون غدا خوردن راحت و خوشمزه است! اما این عمل باعث افزایش وزن شما می شود، مناظر و بوهای خوب در یک رستوران ممکن است شما را به سفارش غذاهایی با کالری بالا تشویق کند ( گاهی حتی وقتی شما گرسنه نیستید). بنابراین پیشنهاد می کنیم، در زمانی که تلاش می کنید، وزن خود را کاهش دهید، به رستوران نروید. در ابتدا ممکن است، کمی سخت باشد، ولی با یک برنامه ریزی جذاب می توانید این کار خود را کنترل کنید. تمام وعده های غذایی خود را شامل صبحانه، نهار، شام و میان وعده برای یک هفته لیست کنید. اگر بیرون غذا می خورید، سعی کنید انتخاب های سالمتری داشته باشید. مثلا، سوپ های ساده به جای غذاهای پر کالری و یا غذاهایی که شامل سبزیجات یا ماهی هستند. دسر هم سفارش ندهید، اگر واقعا نمی توانید مقاومت کنید، یک مدل میوه ای آن را سفارش دهید.

 

۵٫ تحرک بیشتر، تا آنجا که می توانید

همه ما می دانیم که ورزش وقتی قصد کاهش وزن دارید،امری است حیاتی. اما بهترین ورزش، آن ورزشی است که شما حتما انجامش بدهید و زمان زیادی از شما در سالنهای ورزشی نگیرد. هر فعالیتی خوب است، حتی قدم زدن در فروشگاه ها، تمیز کردن باغچه خانه تان و یا مرتب کردن خانه. در واقع برخی حرکات و یا کارهایی که شما انجام می دهید، ممکن است بیشتر از آنچه شما فکر می کنید، کالری بسوزاند. برای مثال، یک ساعت دوچرخه زدن در حدود ۲۹۲ کالری می سوزاند( برای فردی که حدودا ۷۲ کیلوگرم وزن دارد) . پس برای خود تعریف کنید که هر کاری که می توانید،هرچند ساده، به صورت روزانه انجام دهید، به کارهایتان اضافه کنید.

تهیه و ترجمه: گروه سلامت سیمرغ
اختصاصی سیمرغ

اشتراک گذاری مطلب
ایمیل شما آشکار نمی شود

نوشتن دیدگاه

تمام حقوق مادی , معنوی , مطالب و طرح قالب برای این سایت محفوظ است - طراحی شده توسط پارس تمز